OPERA OUT OF THE OPERA

At the kick-off meeting in Brussels for Conservatorio Santa Cecilia Roma and director Roberto Giuliani. Just started the project “Opera out of the Opera” financed by the Creative Europe program. Our idea is to build audience development in the opera field via new technologies. Thanks to our partners
– Ópera de Cámara de Navarra (Pamplona – Spanien)
– Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen – AEC (Brüssel – Belgien)
– Petite Opera du Monde (Athen – Griechenland)
– Universität Mozarteum Salzburg (Österreich)

for supporting us in this adventure and sharing the EU values.

Together we promote linguistic diversity, international cultural moblity, audience building, EU heritage and policy development in the art and music sector.

Meeting inaugurale a Bruxelles per il Conservatorio Santa Cecilia Roma e il Direttore  Roberto Giuliani. Ha appena avuto inizio il progetto “Opera out of the Opera” finanziato dal programma Creative Europe. Obiettivo lo sviluppo della  Audience  development  nel ‘opera attraverso le nuove tecnologie. Grazie ai nostri partner

– Ópera de Cámara de Navarra (Pamplona – Spanien)
– Petite Opera du Monde (Athen – Griechenland)
– Universität Mozarteum Salzburg (Österreich)

per il loro supporto in questa avventura e per la condivisione dei valori fondamentali Europei.

Assieme promuoviamo la diversità linguistica, la mobilità culturale internazionale, la costruzione di un nuovo pubblico, il patrimonio Europeo e lo sviluppo di nuove norme legislative nell’arte e nella musica.